Weekend Horseriding and Sterkfontein. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Weekend Horseriding and Sterkfontein. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Weekend Horseriding and Sterkfontein.

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

22 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst in mijn leven gaan paardrijden :D haha echt spannend. We gingen met 8 mensen uit het huis paardrijden in Pretoria West, heel erg moeilijk te vinden. We waren namelijk 40 min. te laat :P...maar ze hebben netjes op ons gewacht. Iedereen kreeg een paard aangewezen en ik als klein duimpje kreeg een van de grootste paarden..: Prins Archie! Ik wist niet eens hoe ik erop moest komen, zo lenig ben ik niet haha, maar heb mn been in de lucht gegooid en ben er uiteindelijk opgekomen. Toen we vertrokken liepen alle paarden in een rijtje achter elkaar aan. Na 10 min. vond ik mijn paard al niet meer leuk :P..het paard die voor mij liep was nogal langzaam en stopte opeens, Prins Archie was hier te ongeduldig voor. Hij wilde het paard inhalen, maar dacht niet aan mijn been dat naast zijn lichaam hing...hij neemt een galopje en rent zo langs het paard en mijn knie ramt tegen de kont van het andere paard. Dit deed dus al pijn..toen begon die nog harder te rennen! Ik was aan het roepen 'Niet zo hard' haha helemaal in paniek al. Prins Archie was afgeschreven bij mij! De reis volgde heel normaal...Archie wou de hele tijd eten en had er niet echt veel zin in. Na een tijdje verveelde hij zich en heeft die een ander paard gebeten en werd een beetje crazy! Maar goed..zolang je je goed vasthoudt, gebeurt er niks ;) haha.. Daarna had ie ook al een hekel aan een paard die achter mij liep...hij was heel agressief achter zich aan het kijken en ik werd er echt nerveus van. Dus toen zijn we maar gaan rennen..:D het harder rennen is echt cool! Dit ritme kun je ook veel beter aanhouden dan als hij doet galopperen. Dan de avond en de volgende dag...het leek net alsof ik 2 uur lang op mijn kont en bovenbenen was geslagen, niet echt een lekker gevoel dus! Maarja ik ben weer een ervaring rijker en zou het graag nog een keer willen doen, alleen dan niet op Prins Archie! :D haha..

Zondag hadden we een leuke planning gemaakt om met zn 10en naar de Sterkfontein Caves te gaan en vervolgens misschien naar het Rhino and Lion Reserve. We hadden iets gelezen over een boottocht door de grotten en die wilden we graag doen. Het staat ook in de boekjes van Zuid-Afrika bij de top 10 things to do. Omdat we natuurlijk met meerdere mensen gaan, gaat er altijd iets mis. De dag begon al goed, want de jongens waren weer te laat, vervolgens moesten mensen pinnen..is er een pinpas ingeslikt, hebben we daarop moeten wachten en uiteindelijk konden we vertrekken! Helemaal niet meer op schema, maar goed..op de goede hoop dat we alles goed zouden vinden.
Twee nederlandse jongens wilden graag naar een voetbalwedstrijd in Saulsville..in the middle of nowhere! Uiteindelijk hebben we het gevonden en daar moesten we ook nog eens 1 uur wachten totdat ze de tickets konden kopen. Nou vooruit...op naar de Sterkfontein Caves. Dit leek heel gemakkelijk, maar de wegen waren echt heel lang en je zag alleen maar velden en bergen (heel mooi en rustgevend wel). We waren uiteraard 2 uur verkeerd gereden maar hebben hele mooie dingen gezien, waar we nog wel eens terug naartoe gaan. Uiteindelijk hadden we de Sterkfontein Caves gevonden en zijn de 2 nederlandse jongens snel weggegaan om naar hun voetbalwedstrijd te gaan. We waren nu nog met 8 mensen en 1 auto. We waren zo blij dat we het eindelijk hadden gevonden, bleken dit de grotten te zijn waar je doorheen moest lopen en kruipen..:O nee he! De boottocht was een paar KM terug..2 keer op en neer gereden naar de goede plaats, omdat 8 man in 1 auto echt niet paste haha. Eenmaal aangekomen bij de andere grotten...we liepen door een gang en lazen vanalles over het bestaan van de wereld en de eerste levende wezens op aarde..toen kwam de boottocht :D helemaal blij! Bleek dit een Efteling attractie te zijn! Het was allemaal nep en de boottocht duurde maar 5 min. Vervolgens liepen we een zaal in met allemaal nagemaakte voorwerpen waar je alleen maar dingen kon lezen...Boring! Oke, toen besloten we toch maar terug te gaan naar die andere grotten, omdat die wel echt waren. Maar omdat we al een paar uur verkeerd waren gereden en veel hebben moeten wachten, was de laatste tour al weg...uiteindelijk hebben we dus helemaal niks meer gedaan.
Maar ik had nog altijd goede zin. Sommige konden al naar huis gaan en sommige moesten blijven wachten op de 2 Nederlanders die van de voetbalwedstrijd afkwamen. Ik dacht bij mezelf...ohh dat zou wel niet zo lang meer duren, dus ben ik met 2 andere meisjes blijven wachten. Het was toch al half 5 en de Caves gingen om 6 uur dicht, althans het gebied.

Uiteindelijk hebben we daar tot 7 uur moeten wachten in het donker aan de snelweg in the middle of nowhere! We hadden ons al helemaal voorbereid als er iemand zou komen..allerlei strategieën bedacht ;) haha...We hebben wel een mooie zonsondergang gezien en we hebben het heel gezellig gehad. De jongens doen niet aan borden kijken dus vandaar dat ze ons niet konden vinden..heel slim!

Maar weer een heel onvoorspelbaar en ervaringrijk weekend!

  • 22 September 2011 - 20:24

    Oma En Opa Houben:

    Lieke wat leuk je verhaal over dat paard rijden,en dat alles goed is gegaan dat je er niet vanaf bent gevallen.
    Maar het laatste vind ik toch een eng met z,n drieen alleen langs de snelweg,niet meer doen A-U-B.

    Maar geniet er maar van en laat maar weer gauw iets van je horen,liefs met een foto van je.

    Groetjes Opa en Oma XXX

  • 22 September 2011 - 22:05

    Mam & Hans:

    Hoi Mupke, wat een verhaal van Prins Archie..........dat deze net bij jou uit moest komen, gek hé....hahaha.
    We zien het al hellemaal voor ons, je had toch niet de pums aan? En verlaat je nooit op jongens zie je wel, daar kun je niet van op aan.
    Weer een leuk verslagje, en weer een levenservaring rijker, het sesje zit op prins Archie.
    Jouw zal Prins Archie niet snel meer vergeten denk ik.
    Als je nog eens tijd voor ons hebt in je drukke agenda stuur je maar een smsje. Mam en ik zouden het weer eens leuk vinden om even met je te skypen.

    Lieve groetjes, en tot snel maar weer.
    Mam & Hans xxxxxxxx

  • 24 September 2011 - 13:08

    Kelly:

    Leeveke!
    Wat een avonturen beleef je toch! SuPer leuk! Geniet er nog maar van.. Tis toch al te snel voorbij!
    Enjoy!

    Dikke kus

  • 24 September 2011 - 17:22

    Joëlle Thiemann:

    haha ech hilarisch. De kins het wel ech leuk beschrieve! Gwoar het alweer opnuij oant beleve!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Angelique

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20521

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

08 November 2013 - 08 Januari 2014

Trip Down Under!

28 Augustus 2011 - 03 Februari 2012

Stage Pretoria

Landen bezocht: