Hartbeesport & Goodland (Cullinan) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Hartbeesport & Goodland (Cullinan) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Hartbeesport & Goodland (Cullinan)

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

28 November 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Weekend 18,19 & 20 november

Het weekend begon heel lazy.. :) op vrijdag toen Auke en ik wakker werden zijn we lekker gaan zwemmen om goed wakker te worden van de zware nacht :P ..vervolgens zijn we bijna de hele middag series gaan kijken. Auke ging het weekend weg dus moest haar spullen pakken en ik heb nog even lekker gerelaxt en niks gedaan. S’ avonds ben ik met Susette en Joëlle bij Rhapsody’s cocktails en shotjes gaan drinken.. :D altijd leuk!
Op zaterdag hadden we (Susette, Joëlle, Denise en ik) besloten om naar Hartbeesport te gaan. Denise had iets gevonden over een Cultural Village – ook wel Chameleon Village genoemd. Nou..eerst zijn we naar het Snake & Animal Park geweest. Hier hebben ze de meest giftige landslangen van de wereld.. :D nice! Toen we daar naar binnen gingen zagen we dat er over 30 min. een ‘snake and seal’ show was..dus daar zijn we maar langzaam naartoe gelopen, eerst nog langs wat andere dieren. De arena waar de show werd gehouden was al vol aan het lopen met lastige, huilende kinderen en hun ouders :P .. de show begon en toen kwamen er 7 Afrikaanse dames naast ons zitten, maar er was niet genoeg plaats dus kwam uiteraard de dikste voor mij zitten. Bijna op mn voeten met haar toeptafel! Haha niet normaal, heb nog nooit zo’n dikke kont gezien, dus heb er stiekem een foto van gemaakt :P haha.. Maar goed, de show was begonnen en ze lieten een paar van de meest giftige slangen zien en daar werd dan ook van alles over verteld, maar dat heb ik niet meegekregen door de vervelende kinderen om ons heen! De laatste slang was een wurgslang en deze mocht je ook aanraken of aaien :) wat je zelf wilde..In Spanje heb ik al eens slangen vastgehad en om mn nek heen gehad, maar het blijft toch leuk :D dus heb het ‘beestje’ even geaaid haha.. Na het slangengedeelte van de show kwam er een lief zeehondje die allemaal kunstjes deed zoals door een hoepel springen of ringen vangen en om zijn nek krijgen, ook gaf hij kusjes en handjes :D erg lief!
Na de show hebben we ook een boottocht gemaakt over het Hartbeesport meer, waar je een kleine haven ziet, de Hartbeesport dam en de huisjes die aan het meer liggen :D ..zou ik zeker wel willen wonen! Na de boottocht zijn we verder in het park gegaan. We zagen een heel schattig aapje maar toen we voor de kooi stonden was ie niet meer zo schattig ..haha hij ging dingen van de grond naar ons toe gooien :P moet zeggen de kooien waren ook wel klein voor sommige dieren, dus het zal wel een gefrustreerd aapje zijn geweest. Ook hadden ze leeuwen, tijgers, pumas’s, leopards, cheetah’s en andere katachtige..erg mooie dieren allemaal! En voor het eerst hier in Zuid-Afrika heb ik Balou gezien :D een lieve bruine beer.
Na het Snake & Animal Park zijn we over de Hartbeesport dam gereden richting Chameleon Village. Hier heb je restaurantjes, een reptile park, een game hal en ze hebben de grootste indoor crafters (handarbeid) market van Zuid-Afrika. Voor mij was deze markt iets te groot. Ze verkopen overal hetzelfde en ze zijn erg opdringerig. Ik vond het best moeilijk om gewoon ‘nee’ te zeggen omdat sommige mensen met zo’n verhaal aankomen; steun mij, ik heb geen opleiding gehad zoals jij, je bent mijn eerste klant..blablabla.. ik heb wel 10 mensen beloofd dat ik terug zou komen maar dat ik eerst nog rond wilde kijken..echt erg! Haha .. Maar ik heb uiteindelijk wel een Giraffe Masker en 2 kleine, stenen, gekleurde hippos gekocht :D Daarna zijn we naar huis gereden en net toen we thuis kwamen begon het te stormen en heeft de hele avond geduurd. S’ avonds hebben we gezellig met iedereen uit het huis eten besteld en een film gekeken in de woonkamer :D ..
Voor de zondag hadden we eigenlijk geen planning, dus toen ik opstond ben ik maar gaan zwemmen en daarna eens gaan kijken wat de rest ging doen. Niemand wilde echt iets gaan doen en helaas, de zon scheen ook niet, anders was ik gaan zonnen. Nou uiteindelijk zijn we even naar de winkel geweest om boodschappen te doen en daarna zijn we naar Menlyn Mall geweest omdat we daar leuke dingen hadden gezien om te doen zoals; op het water lopen in een ronde bal en karten.
We kwamen daar aan..nou dat lopen op water was in een klein zwembad waar ook maar 5 luchtballen in konden en dan kon je nog niet meer bewegen! Haha dus dat hebben we maar niet gedaan. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de kartbaan, deze lag in de parkeergarage. Er was een meisje van 10 jaar of zo aan het karten en de baan was heel klein ..mmm! Dus dat werd ook niks meer haha. Toen zijn we maar even in de mall gaan rondlopen en daarna weer naar huis gegaan om ons weer te vervelen :) haha klinkt raar, dat je je in Zuid-Afrika verveeld, maar iedereen was ook gewoon te lui om iets te doen, maar het was wel een relaxt weekend.

Weekend 24,25,26 & 27 november

Op donderdag hadden we de laatste Monthly Celebration van het jaar. Het thema was ‘Feed my soul’ en ‘Christmas’. De Monthly Celebration is een soort bijeenkomst in de avond waar ze van alles vertellen over de projecten en hoe de zaken staan. Ook bidden ze en zingen ze samen liedjes over en voor God. Auke en ik hadden bedacht om kerstkoekjes te maken voor de Celebration en ze hadden ons gevraagd om ook een optreden te geven, een balletvoorstelling ofzo :P haha tuurlijk! Ballet!
Nee uiteraard zijn Auke en ik daar niet zo heel goed in, dus hadden we gekozen om een kerstliedje te gaan zingen. Om niet voorschut te staan met ons twee, habben we alle volunteers gevraagd mee te zingen :) gelukkig wilden ze meedoen! Thank God! -> zo’n uitspraken leer ik hier :) haha…
Nou we hadden gekozen voor Mariah Carey – All I want for Christmas is you ..toch wel een liedje dat iedereen kent, zou je denken :)
In de middag hebben we Susette opgehaald zodat ze ons kon helpen met het bakken van de koekjes. Alles ging goed totdat we de oven wilden voorverwarmen, want die deed het namelijk niet. Dus zijn we snel naar huis geracet om daar de koekjes verder te maken. We hadden ze in allerlei leuke vormpjes gemaakt zoals, rondjes, kerstboompjes, kerstmannetjes, sterretjes en driehoekjes. In totaal hadden we rond de 160 koekjes gemaakt :D en ze waren nog goed gelukt ook! Daarna zijn we snel terug gegaan naar TLF omdat de Celebration om 17.30 uur begon. Er werd iets verteld over de projecten en hoe het jaar is geweest, tussendoor waren er een aantal optredens. Kinderen deden dansen en zingen en uiteindelijk waren wij aan de beurt. We hadden de songtekst op de beamer zodat iedereen kon meezingen en de volunteers hadden allemaal een songtekst op papier gekregen. Je gelooft het niet maar niemand kon het liedje!! Haha we stonden echt voorschut… normaal zingt iedereen gezellig mee met alle liedjes maar nu zat iedereen maar zo stom naar ons te kijken.. niet cool! Ik was degene die bij de laptop vooraan stond en ik zei constant ‘zing maar met ons mee’ :) meeste van hun hebben zo’n mooie stem, maar nee ze konden het liedje gewoon niet :S heel raar.
Maar goed ze vonden het wel leuk, na het nummer bedankten ze ons en toen was het etenstijd. We kregen Shakalaka, pap en kippenpoot. Shakalaka is een soort pittige salade wat ik eigenlijk wel lekker vond, en de rest heb ik niet gegeten omdat Susette, Joëlle en ik na de Celebration zouden gaan uiteten en cocktails drinken :D . Omdat we een erg weekend voor de boeg hadden, hadden we samen besloten om ons helemaal te bezatten en er een hele leuke avond van te maken. Eerst uiteten bij Romans, lekker pizza gegeten en Cosmopolitans gedronken :D :D
Op een begeven moment kwam onze waitress / waiter haha ( deze jongen had zo’n hoge stem en het kon gewoon niet meer gay.. het leek wel of we Michael Jackson aan onze tafel hadden staan haha :P ) ons shotjes brengen die we van een andere tafel kregen met 6 jongens :D haha echt grappig ..
We waren toch al van plan om dronken te worden dus dit hielp ons wel.. cheers!
Vervolgens wilden we nog een andere cocktail proberen, dus kozen we voor ‘Between the sheets’ ;) oelala haha .. de cocktail daarentegen was ietsjes minder haha.
Toen we weggingen zijn we nog even die jongens gelopen om dankjewel te zeggen voor de shotjes.. uiteindelijk zijn we ook met hun weggegaan om bij Rhapsody’s verder te drinken. Wat waren deze jongens leuk :D 3 homo’s erbij…echt ontzettend gezellig! Vervolgens zijn we naar Dropzone gegaan om daar verder te feesten, omdat daar ook een paar van ons huis waren en de Nederlandse jongens.
Uiteindelijk had ik maar 1 ½ tot 2 uur geslapen..poeeh maar zeker de moeite waard!

Vrijdagochtend zouden we om 08.00 uur bij TLF vertrekken om naar het retreat weekend te gaan in Goodland, dichtbij Cullinan. Toen ik opstond ging het nog wel, maar in de auto was ik dood! Haha meteen toen we daar aankwamen moesten we ons verzamelen en werden we verwelkomt en werd de planning van het weekend verteld. Het thema van het weekend was ‘The cup of our life’ ..hier gingen dan ook alle (bid)sessies over. We werden allemaal in groepjes gedeeld voor de sessies, heel fijn! Ik zat bij een priester haha.. de gesprekken gingen voornamelijk over hoe jij God ziet etc. maar hij vond het heel interessant dat de mensen in Nederland niet zoveel naar de kerk gaan en waarom dat is en toen begon die over andere geloven.. toch wel wat discussies met hem gehad, maar hij vond het erg indrukwekkend hoe ik reageerde haha.. heb je bij mij de goede!
Tussendoor de sessies hadden we ook ‘free time’ :D jippie! Zwemmen en zonnen … de perfecte combinatie, heb lekker aan mij kleur gewerkt.
Over het algemeen was het weekend niet zo heel erg, het voelde wel alsof ik in rehab was en echt gereinigd moest worden, maar het was wel lekker, buiten de sessies. De omgeving was echt super mooi en heel rustig. Je kon gewoon lekker op het gras gaan liggen in de zon, rusten! De huisjes waar we in sliepen was net alsof je op kamp was. Kamers met stapelbedden :D heeft toch wel iets. Alleen hielden de mensen niet echt rekening met elkaar. Ze gingen na het eten naar bed, rond 21.00 uur, en stonden rond 05.00 uur op. En dan beginnen ze te lachen, praten en 60 keer in een uur lopen ze kamer op en af. Erg irritant! Maar goed.. Op vrijdagavond hadden we een concert, heb erg moeten lachen! Entertainment was het zeker. Op zaterdagavond hadden we eerst een braai en daarna was er een kampvuur naast het meer waar we deden dansen en zingen :D echt leuk!
Op zondag gingen we gelukkig weer naar huis. Deze dag duurde maar tot half 3 en dan zouden we vertrekken. Gelukkig waren wij met onze eigen auto gekomen dus hoefden we niet te wachten op de andere mensen die nog moesten wachten op de bussen. Eenmaal thuis aangekomen, hebben we nog even gerelaxt en in de avond zijn Susette, Joëlle en ik gaan uiteten en nog een paar wijntjes gaan drinken om ons weekend goed af te sluiten ;) ..als je met drank begint, moet je ook zo eindigen :D

maandag 28 november 2011 . . Auke en ik zijn officieel illegaal in Zuid-Afrika! Ongeveer 7 weken geleden zijn we naar Home Affairs geweest om ons visum te verlengen. Dit ging allemaal goed, alleen duurt het verwerken van de documenten een ‘beetje’ lang waardoor ons visum nu is verlopen. Nu kunnen we het land dus niet uit :P mmm jammer! Nu kunnen we ook niet naar Mozambique of Swaziland, wat wel op onze planning stond. Nja komt wel goed.. we komen wel nog naar Nederland hoor! ;)

  • 04 December 2011 - 19:24

    Opa En Oma.Houben.:

    Angelique.
    Oma reageerd nog even op je verslag,
    van de laatste 2 weken,dat verhaal van die dikke dames en dat de dikste voor jouw kwam zitten,die foto moet je maar laten kijken als je thuis komt .Lieke nu heb je toch genoeg wilde dieren gezien?Hoef je niet meer naar Animal Planet te kijken Als jij zo goed koekjes kunt bakken,doe je ze als terug bent ook voor ons bakken,dan bakken wij iets anders terug waar Opa en ik goed in zijn.Wij vonden het weer een leuk verhaal.Let wel een beetje op dat je niet te veel alcohol drinkt,niet dat je als drank orgel terug komt.En je visum in orde komt anders moet je in Zuid-afrika blijven!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Opa en Oma.
    En een dikke knuffel van ons.
    we houden van je!!!!!!!!!!!1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Angelique

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 20525

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

08 November 2013 - 08 Januari 2014

Trip Down Under!

28 Augustus 2011 - 03 Februari 2012

Stage Pretoria

Landen bezocht: