Trip to Cape Town - part 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Trip to Cape Town - part 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Trip to Cape Town - part 2

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

10 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

27, 28 dec. --> Sedgefield
In eerste instantie dachten we dat we een hostel in George hadden geboekt, maar dat scheen dus niet zo te zijn, maar goed..dit zou aan het Myoli Beach liggen, ook leuk natuurlijk!
Tijdens onze rit naar Sedgefield wilden we de Bazbus voor de volgende stop reserveren, alleen toen kregen we een sms dat het helemaal volgeboekt was en voor de stop erna ook..Ojee! We konden dus niet in Hermanus komen en Kaapstad moesten we ook maar even kijken.
We hebben echt van alles geprobeerd om onze reis zo goed mogelijk om te gooien, maar niets hielp.
We zaten dus best wel in de problemen, maar goed eenmaal aangekomen in Sedgefield..Het zag er echt super mooi uit..heeft Lyle aan de receptie van Afrovibe ons zo goed mogelijk proberen te helpen, maar na 3 uur hadden we nog niks en er waren geen opties meer open. Onze enige en laatste hoop waren onze lieve Nederlandse vrienden uit Pretoria die met een camper reisden :D .. Gelukkig mochten we met hun meerijden, anders zaten we echt vast. Nu we alles weer goed hadden geregeld en gered waren, zijn we langs het strand gaan lopen met Matt en Anne ( Brit en Deense die we in Storms River hadden ontmoet). Een heel avontuur langs de rotsen, maar heel mooi :D ..Vervolgens zijn we maar aan de drank begonnen, Auke en ik waren zo gestrest van het geregel dat we echt een drankje nodig hadden ;) .. rond 16.30 uur zijn we met springbok begonnen en na de hele avond gedronken te hebben en plezier gehad aan het strand etc. was ik behoorlijk van de kaart af haha..

28, 29 dec. --> Bredasdorp
Woensdag 28 dec. kwamen onze lieve vrienden ons ophalen bij ons hostel..Auke en ik voor het eerst in een camper! Haha spannend! De jongens hadden een andere planning dan ons maar dat was geen probleem, we waren allang blij dat we een slaapplek hadden. We waren op weg naar een camping in Bredasdorp. camping was erg leeg, maar we hebben echt een leuke avond gehad. Samen gebraaid, gedronken, spelletjes gespeeld en uiteindelijk gaan slapen, 5 in de camper en 2 in een tentje..een heel gammel tentje :P haha
De volgende ochtend hebben we onze spullen gepakt en verder gaan reizen richting Kaapstad. Op deze weg zijn we ook naar het meest zuidelijke plaatsje van Zuid-Afrika geweest waar 2 oceanen samen komen, genaamd: Cape Agulhas
Het water was er zo helder en het was echt heel mooi met allemaal stenen en rotsen, normaal vind ik strand mooier, maar dit had ook wel iets :D .. toen volgde onze reis verder, we waren niet meer zo ver van Kaapstad af..Jippie!! Eerst moesten de jongens de camper afleveren bij het bedrijf waar ze de camper gehuurd hadden. Daar werden zij met een shuttle naar het hostel gebracht, wij zouden in eerste instantie met Bart en Gerhard meerijden, zij zouden ons dan komen halen, maar zij stonden in de file bij Cape Point ..:P Mm niet heel slim.. Dus hebben wij dezelfde shuttle gepakt zodra de taxi de jongens had afgezet.

29, 30, 31, 1, 2, 3, 4 dec./jan. --> Cape Town
Rond een uur of 18.00 kwamen we aan bij het hostel, hebben we ons gedoucht en toen gaan uiteten met alle Nederlanders uit Pretoria :D ..vervolgens zijn we het avondleven van Long Street eens gaan bekijken.. erg leuk :P .. De volgende dag hadden we besloten om met Jeroen en Thijs Table Mountain te gaan beklimmen. Eenmaal daar aangekomen werd ons geadviseerd om niet te gaan hiken als je geen ervaren hiker bent. Er stond namelijk veel wind en de cable car deed het niet, misschien wel de hele dag niet. Nou goed, wij als ‘ervaren’ hikers konden dat wel aan ;) haha
Veel water bij ons en toen konden we het aan. Ons pad heette het ‘Platteklip Gorge’ pad, dit zou het kortste maar mooiste pad zijn. Het eerste uur ging het wel, was natuurlijk wel moeilijk, want het zijn niet echt traptreden, maar echt grote rotsen en stenen, ongeveer 1/3 van mijzelf haha.. dus dat voel je wel aan je benen en kont. Op een begeven moment waren we bijna bij de top en kwam er een ervaren hiker best snel naar beneden. Alleen ging er toen iets mis en brak hij zijn been :O … oeiii! Thijs en Auke liepen voorop en zagen het knakken, Jeroen en ik hebben het alleen gehoord.. wat al genoeg was! Ieuwww… die man bleef wel erg rustig, het gebeurde ‘knak’ en hij zei ‘Oh..broken leg’.
Meteen kwamen mensen hem helpen dus wij zijn rustig doorgelopen, want tegen die tijd waren we allemaal een beetje kapot van onze klim..en om eerlijk te zijn voelde ik me al niet zo top.
Okee.. kom op! Laatste stukje..
Eenmaal boven aangekomen, was het echt de moeite waard! Ik voelde me echt zo trots en goed dat ik dit had overwonnen :D het uitzicht was zoooo mooi! Als je dan in Kaapstad bent, moet dit ook echt doen. Het is moeilijk te beschrijven maar heb hele mooie foto’s.
Na even boven op Table Mountain rondgelopen te hebben, moesten we uiteraard ook weer naar beneden. Om de mountain op te klimmen heeft het ons 1 1/2 uur gekost, nu eens benieuwd hoelang dit ging duren. Naar beneden lopen was echt een stuk gevaarlijker, en helaas de cable car deed het nog steeds niet, dus dan maar heel voorzichtig doen. Sommige stukken waren echt niet te doen voor Auke en mij dus zijn we zittend de tafelberg afgegaan :P haha niet de hele berg maar kleine stukken.. Hier heeft Jeroen een filmpje van gemaakt.. het ziet er grappig uit, maar op dat moment was het echt niet anders te doen haha
Weer onder aangekomen, 2 uur later :D .. we waren zooo blij dat we levend onder waren gekomen. Hartstikke veel pijn aan onze voeten, maar ja wacht dan maar eens de volgende dag af!
Na ons avontuur op Table Mountain zijn we nog even naar het strand van Camps Bay geweest om even tot rust te komen. Daar kwamen we toevallig de andere Nederlandse jongens tegen :D ook heel gezellig! Vervolgens zijn we met zn allen naar Victoria & Alfred Waterfront gegaan om daar een hapje te gaan eten. Ook waren Stefano, Olivier en Christine erbij :D … Bijna iedereen is na het eten nog op stap gegaan, maar ik had het echt gezien haha.. ik was kapot!

31 dec. – Ik werd wakker en ik voelde me zooo kut.. haha ik kwam mijn stapelbed niet eens uit, Auke heeft me serieus moeten helpen. Mijn bovenbenen, kuiten en billen..ongelofelijk! Heb nog nooit zo’n spierpijn gehad! Onze (Auke, Christine en ik) planning was om eerst te gaan ontbijten en winkelen voor een jurkje in Waterfront en vervolgens naar het strand in Camps Bay te gaan. Na hele leuke, sexy jurkjes te hebben gekocht, konden we eindelijk naar het strand..rusten! We hadden met Stefano en Olivier afgesproken om ons op het strand te zien, maar blijkbaar bedoelden zij een ander strand haha.. We zijn dus eerst naar Camps Bay gegaan en toen naar Clifton Beach. Was heel dichtbij elkaar maar het strand zag er anders uit, maar uit heel mooi! Kaapstad is gewoon echt mooi!
Op oudjaarsdag is het natuurlijk bomvol bij de restaurants, vandaar dat we lekker lang op het strand zijn gebleven en in Sea point hebben gegeten..bij de Chinees :D haha
Daarna zijn we ons gaan omkleden en naar Waterfront gegaan om daar het vuurwerk te zien. Erg speciaal was het vuurwerk niet, maar het is natuurlijk wel leuk omdat je in Kaapstad bent en met een leuke groep. Aan aftellen deden ze niet en elkaar feliciteren ook niet! :S heel raar …
Na het vuurwerk zijn we richting Long Street gelopen, omdat dat ‘the place to be’ is.
Later op de avond is een deel van de groep in Long Street gebleven en een ander deel (waaronder ik) naar het Convention Centre gegaan, daar was ook een grote (rave) party – Ministry of Sound :P haha niet echt mijn ding, maar wilde graag mee voor de gezelligheid :D .. Voor R 200 kon je het feest betreden en gratis drinken :) dit klonk natuurlijk als muziek in de oren! Er waren verschillende zalen, waar verschillende muziek was. Bij de eerste bar, kreeg de helft wel het drinken gratis en de andere helft niet :S mmm.. op naar de volgende bar.. hier gold het VIP bandje niet.. op naar de volgende bar.. bijna leeg.. volgende ook bijna leeg. Nouuu lekker dan! Dit werkte dus niet echt.. Gelukkig heeft iedereen zich toch vermaakt, heb ik nog wat leuke mensen leren kennen en lag in om 07.15 uur in mijn bedje :D een heel leuk en anders nieuwjaar..
Op 1 januari hebben we lekker op het strand gelegen en geslapen tot een uur of 19.00 en toen gaan uiteten en weer vroeg gaan slapen. Op 2 januari zijn we met Pim, Thijs en Jeroen naar Cape Point en The Cape of Good Hope geweest. Weer een stuk gelopen, poeehh onze benen en billen :D haha die hebben heel wat te voorduren gehad de laatste dagen. Op 3 januari zijn we naar Robbeneiland gegaan waar de andere Nederlandse jongens ook toevallig waren. Erg gezellig! Robbeneiland stelde niks voor maar hebben het wel leuk gehad. Vervolgens zijn we nog naar het strand in Camps Bay geweest en in de avond gaan uiteten bij Mama Africa. Daar heb ik voor het eerst eens echt vlees gegeten :P haha normaal ben ik zooo lastig met eten, maar nu heb ik struisvogel gegeten. Was wel echt lekker, dus ben trots op mezelf!
4 januari was onze laatste dag in Cape Town dus zijn we even door het centrum gaan lopen, langs het groene marktplein, City Hall etc. Daarna zijn we met de Nederlandse jongens naar het vliegveld gegaan en daar hadden we beide andere vluchten maar kwamen ongeveer rond dezelfde tijd aan in Jo’burg :D wel grappig.. Die avond heb ik eindelijk weer in mijn eigen bedje kunnen slapen, heerlijk!

• 10 Januari 2012 - 17:29

Anne-Marie:

Hey Angelique, wat een leuk verslag weer! Je hebt jezelf en je lichaam goed bezig gehouden! Snap je nu waarom ik Kaapstad zo geweldig vind? Geniet nog van de laatste weken Zuid Afrika en als je terug bent in Nederland mag je zeker eens een presentatie geven om andere studenten te overtuigen dat een stage in Zuid Afrika een geweldige ervaring is! Groetjes, ook aan Auke,
    Anne-Marie