1ste stagedag en Devotion! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu 1ste stagedag en Devotion! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

1ste stagedag en Devotion!

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

02 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Donderdag 1 september was onze eerste stagedag bij Yeast City Housing. We hebben veel informatie gekregen, veel mensen ontmoet en een beetje sightseeing gedaan. De mensen zijn heel erg aardig en we werden goed ontvangen. De stageplek ligt in Burgerspark, wat best een mooie omgeving is. Alleen de projecten in de buurt, de huizen zijn best slecht. Bij de sightseeing zijn we ook naar een gedeelte van Pretoria geweest dichtbij de gevangenis. Dit zag er echt erg uit, heel erg arm. Maar Yeast is van plan om daar een nieuw gebouw te plaatsen en willen ons graag erbij betrekken.
De eerste dag vloog echt voorbij en komende dinsdag 6 september is onze 2de dag omdat we het weekend naar Durban gaan met het hele huis.

We rijden samen met de andere nederlandse meisjes naar de stages toe, maar gister moesten we in het centrum van Pretoria wachten op Susette en we hadden 2 raampjes een beetje open staan en opeens kwamen 4 mannen en die wilden ons beroven...we hadden de deuren zowieso al dicht gedaan maar het was even schrikken.
Maar het is allemaal goed gekomen, in het centrum moeten we gewoon meer opletten. Waar wij wonen is het heel veilig maar is ook een dure buurt, dus vandaar.

In Afrika is iedereen erg gelovig en bij Tshwane Leadership Foundation hebben ze elke vrijdag van 08.00 tot 11.00 uur een kerkdienst: Devotion.
Van school hoeven wij maar 4 dagen te werken dus we hoeven gelukkig niet elke vrijdag te gaan. Vandaag zijn we met Susette, Denise en Joëlle gegaan. Maar het was erg vermoeiend, want we zijn gister nog op stap geweest dus we zaten allemaal een beetje gaar bij de kerkdienst. :P
We begonnen met liedjes te zingen en daarna kwam een priester vanalles vertellen over seks haha..heel erg raar. Hij was heel open over zijn huwelijk aan het vertellen. Daarna moesten we met groepjes praten over seks voor het huwelijk, maar voor ons is dat echt heel raar want hun zijn echt heel serieus daarin. Een vrouw zei zelfs dat als je voor het huwelijk seks zou hebben en diegene verlaat je dat je dan zelfmoord zou plegen..:O heel erg extreem!

Maar goed..vandaag gaan we met de hele groep naar Durban...dat wordt mijn volgende reisverslag!

• 02 September 2011 - 13:48

Mark, Natasch En Oma:

Zou ook wat zijn, de eerste week al meteen overvallen... goed dat de deuren dicht waren :-)

Veel succes en plezier daar!

• 02 September 2011 - 22:07

Oom Ron:

ik zij tog ,die bespringen je daar.
    maar ja is nu goed gegaan,deur op slot,of een grote hond kopen,daar hebben hun het niet op staan, honden zijn ze bang voor,ik was aan het denken aan een ,hoe heet het ook weer , he .o ja een bouvier!!
    haha
    gr Oom Ron uit nederland Ge ja daag

• 03 September 2011 - 18:21

Mam, Hans En Mitch:

Ha Mupke,
    fijn weer even iets van je te horen Mam was zich al ongerust aan het maken deze week omdat ze na Dinsdag al niks meer van je gehoord of gelezen had.Doen jullie wel voorzichtig, en let goed op elkaar.
    Hoe was het dagje Durban........we zullen het wel in één van je volgende reisverslagjes lezen.

Als je een mboiel kaartje gekocht / geregeld hebt, dan zullen we het nummer van je krijgen.

Lieve groetjes van,
    Mam, Hans en Mitch xxx

• 08 September 2011 - 07:44

Auke:

Schat wat leuk allemaal. Zou willen dat ik erbij was.;) Kussie