Heenreis en 1ste dag in Z-A - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Heenreis en 1ste dag in Z-A - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Heenreis en 1ste dag in Z-A

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

30 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

De heenreis naar Zuid-Afrika verliep heel goed. We zijn van Schiphol naar Londen gevlogen, daar 4 uur moeten wachten en toen nog eens 11 uur vliegen naar Johannesburg. Poehh erg lang als je dat nog nooit hebt gedaan..en zonder te roken! ;) haha
Eenmaal in Johannesburg aangekomen stonden er 3 mensen van Tschwane Leadership Foundation (hoofdorganisatie) ons op te wachten. We werden meteen heel vriendelijke verwelkomt en geknuffeld. Vanuit het vliegveld werden we gebracht naar onze accommodatie in Pretoria > Friends accommodation services.
De huizen zijn hier heel groot en erg modern. Het lijkt eigenlijk helemaal niet erop dat we in Zuid-Afrika zijn haha de mensen zijn heel vriendelijk, je kunt gewoon winkelen in het winkelcentrum, boodschappen doen, naar de bioscoop gaan en op stap.
Totaal niet wat ik ervan had verwacht!

Nou toen we bij het huis aankwamen hebben we Tertius en Lira ontmoet, zij zijn de eigenaren en wonen zelf tegenover ons in de straat. Hier werden we ook heel vriendelijk verwelkomt en werd ons alle informatie uitgelegd en een rondleiding door het huis gegeven.
Auke en ik hebben voor 2 nachtjes nu samen een kamer, maar wel met eigen badkamer en toilet. Na die 2 daagjes gaan we naar een grotere kamer ook met zn 2en waar we ook een eigen toilet hebben. Daarbij krijgen we ook een eigen ijskast en kluis op onze kamer, tegen betaling uiteraard, maar het is echt goedkoop haha..

In eerste instantie hadden we beide een single kamer maar de kamers zijn hier mega groot voor 1 persoon en het scheeld ons 70 euro per maand, dus dat scheeld wel.

Ons eerste dagje in Zuid-Afrika verliep eigenlijk heel normaal, we zijn naar het winkelcentrum geweest en wat boodschappen gedaan en een beetje rondgekeken. Rond een uur of 5 kwamen de andere van het huis thuis. Het huis bestaat nu uit Suzie (duits), Johanna, Arthur, Joël, Quinton (frans), Mze (Zuid-Afrikaan), Evelien, Suzette, Joëlle en Denise (Nederlands). Haha het is al heel wat dat ik de namen heb onthouden...
In ieder geval..ze waren heel aardig en boden ons gelijk bier aan :D! Daarbij gingen ze ook samen koken, uitgezonderd van 3 nederlandse meisjes (zij zijn meer op zich zelf) maar de rest kookt samen en eet samen, echt heel gezellig, en we mochten meteen mee-eten.

Later in de avond zijn we nog op stap geweest met Suzie, Johanna, Arthur, Joël en Quinton in Hatfield Square..Nou die kunnen drinken zeg haha, maar de drank is ook wel echt goedkoop..we hebben de hele avond Jack Daniels met cola gedronken..en een groot glas kost maar € 1,90 / R 19,00.
Echt een ontzettend leuke avond en veel gedanst haha...en sjans krijgen van fransmannen is ook wel eens leuk voor de verandering :D
Rond 3 uur zijn we gaan slapen en we hebben vandaag uiteraard het ontbijt gemist en Auke ligt nog altijd te slapen terwijl ik dit typ.. :P

Maar ik ga me nu maar eens aankleden en van het weer genieten..:D het is hier ongeveer 25/27 graden en de mensen hier vinden dit winter en lopen in truien :P haha ze zeiden dat de lente nog niet eens is begonnen, maar voor ons nederlanders is dit al heel wat! xxx

• 30 Augustus 2011 - 09:37

Aniek R. :

Klinkt allemaal goed lief!
    love u!

• 30 Augustus 2011 - 19:11

Hellen:

Hoi moppie, ik heb je verslag gelezen en ben blij dat het goed met je gaat.
    Als dat zo gezellig is daar dan kom ik ook misschien hahaha. Ik ben wel benieuwd naar je werk maar dat horen we nog wel. Geniet nog maar lekker van je vrije dagen en drink er maar een op ons pppfff tot snel lieverd en een dikke kus xxxx

• 31 Augustus 2011 - 12:50

Kelly:

Leeveke!

Super dat t nu al bevalt!
    You ROCK!

• 31 Augustus 2011 - 19:34

Mam En Hans:

Ha Mupke, we zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen, en dat het jullie al goed bevalt. Ook leuk dat jullie al vrienden ontmoet hebben. die fransen toch hé..............hahahaha.
    We hopen je snel eens tegen te komen op Skype.

PS. doe je ook de groeten aan Mrs. Zulu........hahaha.

Tot een volgende keer,
    De groetjes van Mam, Hans en Mitch
    Mimie en Minoes xxxxx
    ook de goetjes aan Auke van ons.

• 31 Augustus 2011 - 20:47

Ron En Gredel:

he ja leuk,
    goed om te horen,
    kijk uit in het donker , je weet maar nooit ,HaHAA.maar ja.
    gr Je oom uit Oud Geleen, limburg Nederland ,he je weet wel ,hier thuis
    doei

• 01 September 2011 - 19:36

Oma En Opa Houben:

Hallo Lieke
    Heb je onze reactie ook gelezen?
    Leuk dat Mam en Hans ,Ron,Grietje,ook al geageerd hebben.

Tot de volgende keer.
    Groetjes Opa en Oma.
    ook aan Auke de groeten.

• 02 September 2011 - 00:27

Dennis:

Hey Ang!

Fijn dat je goed bent aangekomen en ook dat je al meteen de beest bent uit aan het hangen daar zorg maar dat je je thuis gaat voelen daar want je zit er wel ff en feest er nog maar even op los voordat je aan de bak gaat daar nogmaals heel veel plezier daar en als je trug bent drinken we eentje op deze mooie ervaring die je tegemoet gaat succes en groetjes den