Trip to Cape Town - part 1 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Trip to Cape Town - part 1 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Trip to Cape Town - part 1

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

10 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

18, 19, 20 dec. --> Durban
Op 18 dec. begon dan eindelijk onze holiday trip richting Cape Town. S’ morgens om 09.00 uur kwam een chauffeur ons ophalen bij Friends. Vervolgens gingen we naar Jo’burg om daar over te stappen in de Bazbus. Natuurlijk werden wij één uur te laat opgehaald dus de rest van het schema was ook verschoven, lekker begin :P .. Maar goed..geen zorgen! We zijn tenslotte op vakantie. Na een hele lange trip kwamen we dan eindelijk aan in Durban rond 17.30 uur. Ingecheckt bij Bananas en toen eens rond gaan kijken..kamer was wel oké, bedden waren verschrikkelijk, mensen waren onbeleefd en er waren kakkerlakken! Haha leuke eerste stop..
We zaten in een buurt waar het te gevaarlijk was om met ons 2en rond te gaan lopen. Gelukkig waren Bart, Gerhard, Stefano en Olivier ook in Durban, dus hebben we ons gedoucht en op hun gewacht voor samen te gaan eten. Met jongens duurt het altijd lang, dus hebben we maar Triominos gespeeld :D haha.. Toen ze er eindelijk waren zijn we naar Wilson’s Wharf gegaan om daar gezellig langs de haven iets te gaan eten, vervolgens zijn we naar North Beach op stap gegaan bij Joe’s Cool :D erg leuk, maar wel heel anders dan Pretoria (Hatfield). De jongens zijn allemaal erg zelfverzekerd en gespierd..oftewel the beach look ;) niet verkeerd uiteraard!
De volgende dag zijn we maar eens Durban gaan bezichtigen. Lopend over het strand, de Golden Mile helemaal afgelopen tot Ushaka. Net voordat we naar het Ushaka Marine World wilden gaan, kwam er een golf en BAMMM.. Jellyfish om mijn enkel hangen.. auuuww! Echt niet cool!
Het brandde als een gek, dus zijn we maar even ergens iets gaan drinken en hebben ze Vinegar gegeven om erop te doen, blijkbaar helpt dat maar bij mij niet haha .. Na een half uurtje kreeg ik het echt zwaar, mijn hele linker been werd zwaar en gevoelloos en werd er duizelig van. Heeft een mannetje van het restaurant toch maar even de ’Medic’ gebeld om even naar mijn voet te kijken. Uiteindelijk voelde ik me iets beter, dus zijn we terug gaan lopen richting het Moses Mabhida Stadium. Ondertussen zijn we nog even in een rodelbaan geweest, verder gelopen, nog verder gelopen… pokkeneind lopen! Haha toen kwamen we eindelijk bij het Stadium aan, daar lekker Subway gegeten en toen de Skycar naar de top van het Stadium gepakt. Je gaat met een lift naar boven en hebt een mooi uitzicht over Durban. Daarna hebben we een bus terug naar ons hostel genomen. In de avond zijn we met 4 Brazilianen, 1 Amerikaan en 1 Zweedse opgetrokken, erg gezellig :D …
De volgende ochtend zijn we al om 06.45 uur vertrokken bij het hostel om naar onze volgende stop te gaan, namelijk: Coffee Bay.

20, 21, 22 dec. --> Coffee Bay
Met de Bazbus duurde het ongeveer 8/9 uur met pauzes en tussenstops. Rond 17.30 uur kwamen aan bij het hostel: Coffee Shack. Dit lag echt in de middle of nowhere, maar echt ontzettend gezellig en een leuke vibe. Daar hebben we samen met Bart, Gerhard en Olivier even de omgeving verkend en pizza gaan eten bij een leuk restaurantje op loopafstand van het hostel. De volgende dag hadden we ons opgegeven voor surflessen :D.. voor R40 - surflessen, wetsuit, board en lunch .. heel goedkoop! Het eerste lesje was op het strand, dat je op de grond moest liggen en net alsof doen of je op een plak lag. Dus hoe je moest opstaan en wat te doen als je zou vallen en/of in de problemen zou zijn. We waren met 12 mensen dus werden opgesplitst in 2 groepen. Bart, Gerhard, Auke en ik zaten bij elkaar in 1 groep, Olivier in de andere groep. Maar wel handig, zo kon hij foto’s maken :D
Onze groep mocht als eerst.. Spannend! We kregen allemaal een wetshirt en een board, klaar om te gaan. Bij de eerste golf werd je bijgestaan door de leraar en erna mocht je het zelf proberen.
Nouuu ik moet zeggen dat het niet makkelijk is! Ik heb in het begin wel 4 keer gestaan en gesurft richting het strand.. :D heel cool, was heel erg blij.
Maar we hadden 40 min. de tijd, dus na 20 min. of zo was ik echt al moe, dus toen ging het niet meer zo goed als in het begin. Vervolgens hadden we een lekkere lunch en mocht de andere groep surfen. Later in de middag hadden we nog vrije tijd en had je de kans om zelf nog te gaan surfen. Helaas geen succes voor mij, mijn lichaam kon het niet meer aan..haha maar goed voor een eerste keer, ben ik erg trots op mezelf :)
In de avond hebben we nog andere mensen ontmoet waar we gezellig onze avond mee hebben doorgebracht. Ook hebben nog een paar meisjes vanuit het dorp een dans gedaan. Die kunnen shaken! Haha..terwijl het echt nog jonge meisjes zijn, de jongste was misschien 7 jaar oud.
De volgende dag gingen we om 12.00 uur naar Mthatha (onze tussenstop waar de Bazbus ons zou komen halen). Dat was ongeveer 1 ½ uur rijden en dan zouden we nog maar 30 min. hoeven te wachten, maar uiteraard is de Bazbus altijd te laat. Port Elizabeth (onze volgende stop) was al niet echt om de hoek, maar met deze vertraging kwamen we pas om 00.30 uur aan bij het hostel.

22, 23, 24 dec. --> Port Elizabeth
Nou donderdag was dus al voorbij, een dag gespendeerd in de Bazbus :P gelukkig regende het.
Op vrijdag zagen we hoe ons hostel er uitzag :| haha er waren niet eens meer mensen en het was gewoon een soort tuinhuis achter het gewone huis van de eigenaren. Het weer viel weer niet echt mee, maar het was in ieder geval droog. Dus zijn we maar eens gaan kijken wat er allemaal te zien is in PE.. niet veel dus :D haha
We zijn eerst naar het St. Georges Park geweest waar een paar monumentale bezienswaardigheden waren en het cricketstadium. Vervolgens zijn we naar Donkin Street gegaan waar het lighthouse ligt en een monument in de vorm van een piramide. De vuurtoren was maar R5 p.p. dus zijn we omhoog geklommen :D haha erg smalle en krappe trapjes. Maar aan de top aangekomen, had je wel een mooi uitzicht over de haven en stad van Durban. Daarna zijn we nog naar het centrum gelopen waar de City Hall en Public Library liggen.
Omdat we aan de Wild Coast zitten, wilden we ook wel even naar het strand lopen, maar dit was een beetje erg ver, dus hebben we voor het eerst zo’n wit taxibusje gepakt. Weer een ervaring rijker!
Het taxibusje bracht ons naar het Humewood beach waar The Boardwalk tegenover ligt. The Boardwalk in een entertainment gebied waar veel restaurants liggen, maar ook winkels, een casino en een bioscoop. Het weer begon te veranderen toen we over The Boardwalk liepen en eigenlijk hadden we alle bezienswaardigheden van PE gehad, dus zijn we maar naar de bioscoop gegaan :D naar New Year’s Eve… In de avond hadden we met de 5 Nederlanders afgesproken om iets te gaan eten en drinken. Erg gezellige avond! In de ochtend was het weer tijd om te gaan en naar onze volgende stop te gaan, namelijk: Jeffreys Bay.

24, 25 dec. --> Jeffreys Bay
Rond een uur of 10 in de ochtend kwamen we aan in Jeffreys Bay en werden we afgezet bij ons hostel: Ubuntu. Dit hostel heeft dezelfde vibe als The Coffee Shack in Coffee Bay.. erg leuk en relax!
Ons plan was om eigenlijk te gaan surfen, omdat dat heel mooi schijnt te zijn in deze plaats, alleen het weer was nog altijd niet heel denderend. Dus hebben we ervoor gekozen om een Beach Horse Ride te gaan doen. Omdat deze pas om 14.00 uur was, zijn we eerst het stadje gaan verkennen en erna een film gaan kijken :D ..
Aangekomen bij de manage, kreeg ik een paard genaamd Lizzy..en ze zou heel lief zijn. Dat zou wel fijn zijn, aangezien mijn vorige ervaring met paardrijden iets minder was ;) haha..
Deze rit was echt super mooi! We gingen over de duinen en het leek wel een woestijn :D alleen maar witgeel zand..echt prachtig om te zien. Het weer was ook een beetje veranderd en was eigenlijk wel warm. Over het strand kan en wil een paard natuurlijk hard gaan rennen. Op zich niet erg maar mijn Lizzy ging lekker door de zee rennen, waardoor ik dus nat werd en mijn schoenen ook, dus kon me niet meer afzetten en klemmen in de voetsteunen. Niet heel fijn dus! Maar goed even later hebben we nog even gerend, allemaal prima.. maar op een begeven moment ging ze zooo hard, dat zelfs de begeleider naar het paard schreeuwde haha en ik natuurlijk helemaal in paniek en aan het schreeuwen ‘Noooo Lizzy.. Stop!’ Denk maar niet dat een paard stopt als je dat roept. Ik als een gek aan die teugels aan het trekken en uiteindelijk ging ze zachter.. Poeehh Thank God!
Ik heb nu 2 keer paard gereden en ben er toch uit dat dit niet helemaal mijn ding is :) .. hihi

Christmas Eve Dinner @ Ubuntu: We hebben met iedereen die in het hostel verbleef samen aan een grote tafel Thai gegeten en een paar flessen champagne gedronken :D erg lekker..en het is eens iets anders dan gourmetten! De avond verliep eigenlijk heel rustig, fijn met iedereen gepraat, reisverhalen aangehoord :D en daarna gaan slapen.
De volgende ochtend zou de Bazbus rond 08.30 uur komen, maar omdat ze altijd te laat zijn, was ik pas om 08.00 uur opgestaan..
Toen ik me aan het aankleden was, stond opeens de Bazbus voor de deur :S 20 min. te vroeg! Niet fijn op 1ste kerstdag.. Auke had namelijk een lekker ontbijtje voor ons gemaakt, die we dus rap, rap hebben moeten opeten.

25, 26, 27 dec. --> Storms River
Rond 10.00 uur kwamen we aan bij Dijembe Backpackers in Storms River, de adventure town van de Garden Route. Auke had zich in haar hoofd gehaald om van de hoogste bungee jump van een brug te springen. Ik dacht bij mezelf.. mm heb Skydiven al gedaan, vind het wel goed zo. Dus i.p.v. de bungee ben ik een Zipline gaan doen bij de Tsitsikamma Falls :D ..In totaal ging ik van 8 ziplines af, waarvan de langste 211 meter was. De omgeving was echt heel mooi, bij watervallen en rotsen enzo.. maar helaas was er op 1ste kerstdag niemand beschikbaar om foto’s te maken. Van mijn eerste zipline heeft Auke wel een filmpje gemaakt :D heel blij! Vervolgens gingen we richting de Bloukrans brug waar dus mensen vanaf springen. Dit is de hoogste brug bungee van de wereld, namelijk 216 meter.
Erg trots op Aukiee :D dat ze het heeft gedaan!
Na de sprong hebben de eigenaren van het backpackers ons rondgeleid in Storms River en The Crags. Erg mooie omgeving, veel bergen en bruggen.
In de avond zou er eigenlijk een kerstbraai zijn, maar dat ging helaas niet door. I.p.v. de braai hebben we pizza besteld :D .. en deze bij het kampvuur opgegeten. Later in de avond zijn we in de hangmat op het dak/balkon gaan liggen. Dit was echt een perfecte plek, heel relax en je kon naar de sterrenhemel kijken :D er waren echt super veel sterren, heb wel tig foto’s proberen te maken om te kunnen vastleggen wat we zagen omdat het zo schitterend was, maar helaas…niet gelukt :P
2de kerstdag hadden we besloten om naar het National park te gaan. Dit was echt een prachtige omgeving..bergen, zee, strand en zon :D .. Vanaf de looppaden had je een mooi uitzicht over de zee en uiteindelijk kwam je uit bij ‘The Suspension Bridge’. Hier wilden we ook op het strand gaan liggen maar helaas veranderd het weer erg snel in Zuid-Afrika en al helemaal langs de kust. Dus het begon enorm te stormen en wij moesten 1 ½ uur wachten op ons vervoer haha maar goed…we hebben het toch leuk gehad! Die avond hadden we gereserveerd bij een restaurant wat helemaal in de stijl van Elvis, Marilyn Monroe, James Dean en The Beatles was. Een erg gezellige sfeer :D..
De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Sedgefield.

• 10 Januari 2012 - 09:12

Aniek:

klinkt allemaal erg goed! tot snel xx

• 10 Januari 2012 - 10:17

Joëlle Thiemann:

Wauw wat een reis!! Super dingen gedaan lees ik! Alleen jammer van die Bazbus! Ben dan wel blij dat wij met de auto zijn gegaan. Ben benieuwd naar deel 2 :)
    X