Kruger Park & Panorama Route - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Kruger Park & Panorama Route - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Kruger Park & Panorama Route

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

31 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijdagochtend zijn we met de ouders en het zusje van Auke vertrokken richting het Kruger Park. We zijn rond 08.00 uur vertrokken en kwamen daar aan rond 15.30 uur. We verbleven in Phalaborwa bij Sefapane Lodge. We hadden een huisje (genaamd: Buffalo) voor 5 personen. Dit waren hele schattige huisjes :D binnenin het huisje zag het er ook heel lux uit en we hadden een bed met een mooie klamboe :D Om 16.45 uur begon de avondsafari met onze gids ‘Donovan’. Eerst werden er wat dingetjes uitgelegd dat je niet te luidruchtig moest zijn en dat je niet uit de auto mocht gaan hangen of uitstappen etc. Sefapane Lodge lag maar 2 KM van een van de westelijke ingangen van het Kruger Park. Toen we het park inreden zagen we al meteen Impala’s en andere antilopen.. tussendoor vertelde Donovan iets over de dieren en stelde hij vragen waarom iets zo was etc. Vlak voor de zonsondergang zijn we midden in het veld uitgestapt en even iets gedronken tussen de Buffels :D best eng, maar als er iets zou gebeuren moesten we in de auto gaan zitten en muisstil zijn!
Toen het eenmaal donker was kregen we spotlights die we moesten vasthouden. Als we dan oogjes zagen stopte Donovan de auto en schenen we de spotlights op de dieren. Op een begeven moment zagen we ook een leeuw op de weg liggen :D Donovan zette de motor uit en we kwamen nog een beetje dichterbij. Dit was echt zo cool! Een wilde leeuw recht voor je gezicht.. hij begon toen ook te brullen, een soort van roepen naar zijn maatje :D hij stond op en liep langs onze auto, gewoon een meter van ons af, dit was toch wel eng, want hij kon ons zo aanvallen als hij wilde. Toen zijn we hem achterna gereden en zagen we opeens nog een leeuw, maar deze hield niet zo van menselijke aandacht en gromde een beetje en liep weg. Toen we verder reden zagen we nog meer dieren zoals; slangen, uilen, schildpad, insecten, goedoe’s, impala’s, steenbokjes, apen, buffels etc.
Toen we terugkwamen bij Sefapane hebben we nog een buffet gehad :) echt heerlijk eten!

Op zaterdag hadden we de full day safari die begon om 05.45 uur. Dit was al erg vroeg maar het werd nog erger toen het keihard begon te regenen. Daar zit je dan in een safari auto met je korte broek en strapless truitje, de regen die naar binnen komt en 2 dekens over je heen! Haha Dit duurde ongeveer 2 uurtjes en toen werd het weer gelukkig iets beter. We hebben echt superveel olifanten gezien en voor de rest ook impala’s, steenbokken, goedoe’s, zebra’s, hippo’s, rhino’s, hyena, zazoo (lion king vogel) :D en nog andere dieren waar ik de naam niet meer van weet haha..
We hebben ook ontbeten en geluncht in het park en om 16.30 uur waren we weer terug in Sefapane. Een erg vermoeiende dag, je moet constant goed opletten of je dieren ziet en tijdens het rijden en de omgeving is dat best moeilijk. Bij terugkomst hebben we ons omgekleed en zijn we nog even gaan zwemmen :D en daarna gegeten bij het restaurant in het hotel, scrabble gespeeld en gaan slapen.

Zondag zijn we in de ochtend uit Phalaborwa vertrokken om de Panorama Route te doen en zo terug te rijden naar Pretoria. Je rijdt dan door de bergen heen en dat is echt super mooi. Onze 1ste stop was bij de ‘Three Rondables’.. dit zijn 3 ronde bergen, als ik het zo vertel is het natuurlijk niet zo bijzonder, maar als je het ziet! Heel mooi. Aan het begin van de Blyde rivier zijn draaikolken ontstaan ‘de Potholes’..dit was onze 2de stop. Door de schurende werking van water, zand en stenen zijn deze cilindrische gaten gevormd. Ze hadden ook bruggen gemaakt zodat je dichterbij de holes kon kijken. Dit vond ik de mooiste stop die we hebben gemaakt.
De 3de stop was bij ‘God’s Window’..waar je een super mooi uitzicht hebt over de bergen. Alleen bij ons was het een beetje jammer dat het weer iets minder was. Het was wel warm maar het had in de ochtend geregend en als je zo hoog zit, wordt je zicht een beetje belemmerd door de mist. Daarbij was ook een route waar je door de forest kon lopen naar een nog hoger punt :)
Vervolgens zijn we als laatste naar de ‘Berlin falls’ geweest. Op deze hele route lagen verschillende falls, maar omdat het allemaal watervallen zijn, zijn we maar naar 1tje geweest. Bij elke stop die we maakten stonden ook hele leuke kraampjes met zelfgemaakte spulletjes die je kon kopen voor echt bijna niks! Na de Panorama Route zijn we teruggereden naar Pretoria en zijn we gaan uiteten bij een Italiaans restaurant. Dit was wel een mooie afsluiter van een geweldig weekend!

• 31 Oktober 2011 - 19:54

Oma En Opa Houben:

Angelique in zo,n bed wil ik ook wel slapen op vacantie.Wat een mooie foto,s van de dieren en het uitzicht tussen de bergen met jouw erbij.Wil je nog wel terug komen naar Nederland??? na al dat mooi,s wat je beleeft en gezien hebt.Angelique geniet er maar van het is je gegund.Het is zo om,het zijn nog 95 dagen als ik op je reisverslag reageer.Tot van de week op Skype???
    groetjes en een dikke knuffel van Opa en Oma.XXXXXX.

• 31 Oktober 2011 - 22:01

Mam En Hans:

Hallo moppie,
    Wat een mooi reisverslag,(ik geef je een 8 ervoor....hahaha) en hele mooie foto,s. Het is alweer een prachtige ervaring erbij, ook om deze dieren van zo vlakbij mee te maken. De foto's zien er echt allemaal schitterend uit, en gelukkig hadden de leeuwen geen echte honger......grrrrrrrrrrr..hihihi.
    Het huisje zag er ook heel mooi uit,vooral je slaapkamer (was deze soms van Ikea).Alleen jammer van de regen op de 2e dag, geniet er maar van want je voor je het weet sta je weer bij Appie Hein.

Gr en dikke knuffel
    Ernie & Bert xxxxx