Rugby, Work, Swimming, Skydiving & Birthday Auke. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Rugby, Work, Swimming, Skydiving & Birthday Auke. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Rugby, Work, Swimming, Skydiving & Birthday Auke.

Door: angeliquemicheels

Blijf op de hoogte en volg Angelique

26 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vorig weekend hebben we voor de verandering eens een rustig weekend gehad. We zijn op vrijdagavond naar een Rugbygame geweest – Blue Bulls <> Leopards – voor maar 10 Rand. We hadden de mogelijkheid om onze eigen plaatsen te kiezen omdat het niet echt druk was.
Voordat de game begon kwamen de cheerleaders :D haha heel grappig.. Ik moet zeggen ondanks ik niet zo van sport houd, vind ik Rugby toch echt wel leuk! De hele game is erg agressief maar als een bal wordt ingegooid worden sommige spelers heel smooth omhoog getild, dit is echt cool om te zien. Ook is een speler van de Blue Bulls zo hard gevallen dat hij zijn schouder uit de kom had, en die hebben ze weer even erin geduwd en hem weg gebracht met een brancard. :D Susette heeft van de hele reeks foto’s gemaakt, haha vond het wel leuk om te zien :D , maar was natuurlijk wel zielig voor die jongen. Maar een troost, de Blue Bulls hadden wel gewonnen met 92-21!

Zaterdag hebben we niet echt veel gedaan, een beetje bij het zwembad gelegen en gezwommen.
S ‘avonds zijn we op stap gegaan naar Hatfield Square..erg gezellig! ;) Zondag zijn we ook gewoon bij het zwembad blijven liggen en zijn we s ’avonds gaan uit eten bij Craw Daddy’s. Echt Afrikaans eten, heerlijk!

Op stage gaat het ook wel goed. Onze opdrachten gaan goed, alleen gaat het soms een beetje langzaam om informatie te krijgen. Op het moment zijn we naast de andere opdrachten bezig met een enquête. Maar we krijgen niet echt veel response erop en de housing supervisors zijn niet echt snel met uitdelen en weer ophalen van de enquête. Dus we zijn nu al 3,5 week aan het wachten op de resultaten van 1 gebouw en we moeten ongeveer 7 gebouwen. Dus hiermee schiet het niet echt op. Net voor het weekend is de adapter van Auke gesprongen, dus hebben we op maandag en dinsdag thuis gewerkt. Woensdag zouden we onze presentatie geven over wat we tot nu toe allemaal hebben gedaan. Woensdag komen we op het werk en ik zit netjes mijn presentatie voor te breiden, zegt een collega opeens “Ezekiel komt vandaag en morgen niet.” WTF…hij was ons gewoon alweer vergeten! Ook hebben we af en toe het gevoel dat we een beetje in de weg zitten.
Donderdag zaten we op het kantoor van Ezekiel omdat hij er toch niet zou zijn, kwam die opeens om 15.00 uur binnenwandelen. Moesten wij natuurlijk weer weg omdat hij graag op zijn kantoor wilde zitten, vervolgens zijn we dus op een ander kantoor gaan zitten, staat Ezekiel gewoon een uur met iemand anders te praten op hetzelfde kantoor. Terwijl wij om 16.00 uur klaar zijn met werken :S echt heel irritant. Maar goed we werken gewoon aan onze opdrachten en dan komt het allemaal goed :D .

Donderdag hadden we ook een gesprek met Agnes (ons contactpersoon) over hoe het gaat op stage en hoe we het hier in Zuid-Afrika vinden etc. Niet echt iets speciaals maar duurde maar even en heb mijn frustraties van de stagedag bij haar eruit laten gaan :D ben ik er vanaf! Haha..
In de avond zijn we naar de andere Nederlandse jongens gegaan en daar een braai gehad :) en vervolgens op stap geweest..heel gezellig! :D

Vrijdag hadden we besloten om toch te werken omdat we op maandag en dinsdag “thuis hebben gewerkt”. Vrijdag begint altijd met Devotion, dit keer was het wel weer grappig, vooral ook omdat we weer erg moe waren. Vrijdagavond zijn we lekker thuis gebleven omdat we s’ ochtends vroeg op moesten voor te gaan SKYDIVEN! :D Ik was zoooo nerveus om te gaan, maar we waren met het hele huis dus dan heb je genoeg steun aan elkaar :P
Eerst hadden we ontbijt daar en vervolgens werd er uitgelegd wat je moest doen en wat je niet moest doen! Je moest een formulier invullen die je ook moet ondertekenen als er iets met je zou gebeuren en je moest 2 getuigen laten ondertekenen :D haha.. Daarna werd een planning gemaakt van iedereen, wanneer je moet springen, met wie en of je een cameraman bij je hebt. Van onze groep ben ik als 4de gesprongen. Ik ging samen met Johanna het vliegtuigje in, helemaal opgepropt met 9 man. Op 1.000 foot vroeg ik al of we er bijna waren, want dit was al echt hoog! Haha mijn instructeur zei: ‘nee hoor, nog 9.000 foot te gaan’! Haha toen werd ik nog nerveuzer. Op 8.000 foot werd alles nog een beetje uitgelegd en werd ik helemaal vastgemaakt aan mijn instructeur ‘Marcel’. Op 10.000 foot ging de deur open…mijn god! De eerste skydiver sprong achteruit het vliegtuig uit en maakte allemaal koprollen..haha wel heel vet om te zien. Vervolgens ging Johanna..haha ze zat op de rand en opeens …zoeeef .. was ze weg haha ging echt ontzettend snel. Toen was het mijn beurt! Marcel schoof ons naar de rand van het vliegtuig en hij zat op de rand en ik hing al uit het vliegtuig, dit vond ik echt het engste, dat je er gewoon uithangt en de afgrond ziet. Mijn cameraman hing ook uit het vliegtuig om mijn prachtige beelden vast te leggen :P.. Marcel pakt mijn hoofd vast en legt het tegen zijn schouder aan en toen vielen we. Ik wou schreeuwen, maar er kwam gewoon niks uit! Haha het was zo ontzettend cool! De skydivers hebben een gezegde : ‘Normally people just exist, but if you jump out of a plane, you know that you are alive’. Dit is ook echt zo, ik heb de hele weg naar beneden een Big Smile op mijn gezicht gehad. Het is echt zo’n kick en ervaring, zeker een aanbeveling voor iedereen thuis ;) voor degene die het durven. Het was een erg lange dag, omdat we op elkaar moesten wachten om te springen, op een begeven moment had het vliegveld in Johannesburg gebeld dat ze niet meer hoger dan 5.000 foot mochten vliegen, want dan zaten ze in het luchtgebied van hun :S heel erg raar. Dus dit duurde nog langer, en op 5.000 foot mag je geen tandemsprongen doen. Die dag was het ook de dag tegen borstkanker, dus zijn sommige skydivers naakt gegaan en sommige in lingerie :D haha ook wel grappig om te zien. Bij skydiven zijn er ook bepaalde regels, bijvoorbeeld, als je je 100ste sprong hebt, moet je in lingerie gaan, bij de 500ste sprong helemaal naakt, en sommige vinden het gewoon leuk om niks aan te hebben :D
Na het skydiven hebben we daar nog een braai gehad en later op de dag werden we zelfs uitgenodigd door de skydivers om met hun te feesten :D ze waren al erg dronken haha, ze zeiden dat ze voor elke sprong 3 biertjes zouden drinken :O de instructeurs zijn nogal vaak gesprongen, niet alleen met ons maar ook alleen.
S’ avonds zijn we op stap gegaan om te vieren dat we het skydiven hebben overleefd! Ook een erg leuke avond :P
Op zondag ben ik gaan zwemmen bij de Nederlandse jongens, hun hebben zo’n mooie tuin en zwembad :D Daar hebben we volleybal gespeeld en lekker in de zon gezeten.

Maandag zijn de ouders van Auke en haar zusje Renée aangekomen in Zuid-Afrika. Dus zijn Auke en ik eerder van het werk weggegaan om hun te verwelkomen. S’ avonds hebben we met het hele huis gegeten en zo konden hun ook zien hoe wij hier leven en hoe leuk het hier is. De dag erna was Auke haar 20ste verjaardag, dus heeft het hele huis ervoor gezorgd dat het goed gevierd werd :D erg lief van iedereen!

  • 26 Oktober 2011 - 21:48

    Mam, Hans En Mitch:

    Je gaat toch niet nog 499 keer springen neem ik aan? Ziet er wel mooi uit de plaatjes en het zal zeker weer een hele ervaring erbij zijn. Mam zou dus ook durven te springen vanaf 1 foot
    (0.3048 meters)......hihihi.
    Lieve groetjes, Mam, Hans en Mitch xx

  • 30 Oktober 2011 - 19:43

    Oma En Opa Houben:

    Angelique dat je dat durfde??? je Opa durft nog niet eens te vliegen Ik heb het al een paar keer bekeken je verhaal en foto,s we vinden het klasse,je zo te zien hangen En je bent toch weer veilig met beiden benen op de grond gelandt
    Groetjes van Opa en Oma en een paar dikke knuffels van ons XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Angelique

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 20496

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

08 November 2013 - 08 Januari 2014

Trip Down Under!

28 Augustus 2011 - 03 Februari 2012

Stage Pretoria

Landen bezocht: