South Island - New Zealand - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu South Island - New Zealand - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

South Island - New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Angelique

27 December 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

* Kaiteriteri / Abel Tasman *
We kwamen aan bij de Kaiteri Lodge en het strand ligt er echt tegenover, echt heel mooi! Hier hebben we gewoon een relax dagje gehad. De volgende dag vertrokken we pas om 12:30 uur dus konden we nog even lekker zonnen :D.

* Westport *
Vandaag was het een beetje bewolkt dus hebben we lekker de Lord of the Rings gekeken en vroeg naar bed gegaan.

* Lake Mahinapua *
Onderweg van Westport naar Lake Mahinapua hebben we een aantal stops gemaakt. Cape Foulwind, dit is een mooi uitkijkpunt waar je ook zeehondjes ziet. Truman Track en Punakaiki River waar we voor de verandering een wandeling hebben gemaakt :P haha. Vervolgens zijn we gestopt in Greymouth om boodschappen te kopen maar ook een outfit voor die avond. Er is namelijk een themed party - anything but clothing / bad taste - bij het Lake Mahinapua Hostel waar we sliepen. Toen we daar aankwamen zijn we eerst naar het strand gelopen en vervolgens naar het meer. Onze buschauffeur Bods zou steak, aardappels, groenten en salade gaan maken. Na het eten kon iedereen zich gaan klaarmaken voor het feestje. Jamie en ik hadden met een aantal andere meisjes dezelfde outfit, The All Blacks. Allemaal een vlag van Nieuw Zeeland omgebonden en onze haren ingevlochten. Echt een top feestje!

* Franz Josef *
Jamie en ik hadden besloten om de 1ste dag te gaan kayakken op Lake Mapourika. We wilden allebei een single kayak maar achteraf was een double waarschijnlijk slimmer geweest. Het was namelijk 3 uur kayakken en na een half uur waren we al moe haha..We moesten het meer over kayakken en daarna gingen we door een kleine doorgang met veel planten en erg ondiep water. Het meer heeft een prachtig uitzicht op de Franz Josef bergen en het regenwoud. De volgende dag hadden we de Ice Explorer geboekt. Dit is een helikoptervlucht naar de Franz Josef Glacier en vanuit daar loop je omhoog over het ijs, ga je door ijsgaten en loop je weer omlaag. We kregen een outfit van daar en een goede uitleg hoe je moet lopen op het ijs etc. Het was echt ontzettend cool om met spikes onder je schoenen op een gletsjer te lopen.
Toen we terugkwamen van de gletsjer zijn we naar de Hot Pools gegaan. Even weer op temperatuur komen :D. De volgende dag was het een bewolkte dag met regen :( maar de rit naar Wanaka is toch lang dus dan is het niet zo erg. Op een dag als deze gaat er natuurlijk iets mis! Ik had mijn SD kaartje van mijn camera aan een jongen van de bus gegeven zodat hij zijn foto's van de Glacier erop kon zetten en opeens is er een error en ben ik rond de 200 foto's kwijt. Dat is echt zo erg als je dat gebeurt op een reis als deze. Alles vanaf Taupo is weg en ik natuurlijk in tranen :(. We hadden echt zo'n mooie en coole foto's, al helemaal van de helikoptervlucht en de gletsjer. Maar goed er is niks meer aan te doen. De SD kaart doet het nu helemaal niet meer, gelukkig heb ik wel nog een andere bij me. Nu maar hopen dan alles goed gaat, deze kan ik namelijk niet overzetten op de tablet van Jamie. Ongelofelijk wat een dag!

* Wanaka *
Wanaka is een klein stadje met een heel mooi uitzicht van de bergen en de meren Hawea en Wanaka. Het weer was een beetje regenachtig dus we hebben gewoon in de dorm gehangen met onze Kiwi vriendjes. De volgende dag zijn we naar Puzzlingworld gegaan. Hier hebben ze s'werelds eerste houten doolhof en een ruimte vol illusies. Echt heel grappig. Ze hebben ook een kamer waar je in één hoek heel klein lijkt en in de andere hoek heel groot lijkt. Dit effect hebben ze ook gebruikt bij de Lord of the Rings films.

* Queenstown *
De eerste avond in Queenstown zijn we met de hele Kiwi bus en de buschauffeur Bods op stap gegaan, echt een awesome night! De volgende dag hadden Jamie en ik de Milford Sound gepland. We hadden gelukkig prachtig weer :) het regent namelijk de meeste tijd van het jaar daar. Dan zou het nog steeds heel mooi zijn want dan heb je nog meer watervallen.
De 3de dag hadden we een heerlijk relax dagje. Gezellig de hele dag op het strandje gelegen met vrienden en lekker drinken :).
Onze laatste volle dag in Queenstown zijn we met een aantal vrienden een biketrail langs het meer gaan doen. Een hele mooie omgeving alleen begon het weer opeens om te slaan, het werd echt donker en begon hard te regenen :( niet echt nice. Eenmaal de trail uitgefietst zijn we samen met de anderen gaan relaxen en weer op gaan warmen in de sauna :D echt heerlijk. Omdat ik zo actief was geweest had ik wel zin in iets lekkers, dus voor avondeten heb ik de beroemde Fergburger gehad. Dit zijn echt megaburgers waar mensen voor in de rij staan. Daarna zijn we ons gaan klaarmaken voor onze laatste stapavond met onze Kiwi vriendjes :D het was echt super leuk maar ook een beetje triest. Ik wilde helemaal niet weg en niemand wilde echt dat de groep uit elkaar ging. Vandaar dat we tot in de vroege uurtjes hebben gepartyd, eventjes 2 uur geslapen, spullen gepakt en op de bus gaan wachten. Sommige Kiwi's waren extra uit bed gekomen om ons en andere uit te zwaaien en een paar traantjes te laten :(.

* Christchurch *
Na een geweldige avond/ nacht in Queenstown hadden we een lange rit voor de boeg, ongeveer 8 uur. De buschauffeur stopte gelukkig wel regelmatig om foto's te maken van de ongelofelijk mooie omgeving en natuurlijk om te eten etc. Ik probeerde de meeste tijd te slapen maar op een begeven moment stonden we stil op de weg. Er was een ongeluk gebeurt met een auto en een vrachtwagen. Bij de T-splitsing is de vrachtwagen zo in de rechterkant van de auto gereden. De rechtkant, waar hier de bestuurder zit, was zo erg ingedeukt dat ze de mensen via de andere kant eruit moesten halen. Op deze wegen in the middle of nowhere duurt het echt lang totdat er een ambulance, brandweer en politie is. Ondertussen heeft wel een meisje uit onze bus geholpen en andere mensen. Helaas hebben beide personen in de auto het niet overleefd. Als vakantieganger schrik je daar wel echt van en echt respect voor dat meisje uit onze bus.
Eenmaal aangekomen in Christchurch na 11 uur reizen hebben we een beetje rondgelopen en een hapje Mexicaans gegeten :) jammie! Christchurch is niet heel speciaal aangezien er veel schade is verricht door de aardbevingen. Ze proberen wel weer alles op te bouwen en hebben zelfs een containermall. Hier zijn de winkels gemaakt in containers die allemaal verschillende kleuren hebben. Om 04:15 uur werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dit was helaas het einde van ons onvergetelijke avontuur in Nieuw-Zeeland :(....Maar nu op naar Australië!

• 27 December 2013 - 13:18

Opa En Oma Houben.:

Hoi Angelique.
    Wat een mooi verslag.
    Wat jullie allemaal bezichtig hebben en zelf ondernomen hebben!!!!
    Super Meid Geniet er maar van.
    Groetjes van Opa Wil en Oma Annelies uit Geleen.
    XXX XXX

• 27 December 2013 - 20:14

Willie En Jos Vroemen:

Hallo Angelique,

18 december 1993 belde je voor de eerste keer verlegen aan om te mogen komen spelen op nummer
    Klompenmakersdreef 17.
    December 2013 doorkruis je Australie en laat ons delen in je avontuur.
    Wij wensen jou een heel goed vervolg (ondanks de tegenvaller) en hopen dat je 12 uur dan ons begint aan een avontuurlijk en goed 2014.

Groetjes.

Willie en Jos Vroemen