Australia Part II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Australia Part II - Reisverslag uit Sydney, Australië van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Australia Part II

Blijf op de hoogte en volg Angelique

10 Januari 2014 | Australië, Sydney

* Fraser Island *
Fraser Island is het grootste zandeiland in de wereld en is de enige plek waar een regenwoud op het zand groeit. Het eiland bestaat uit sand, fresh water lakes, sand blows, coloured sands, rainforest en de beste views.
We hadden 3 dagen/2 nachten in het Kingfisher Bay Resort geboekt. Dit zijn 3 guided tours en in het resort kun je van alle faciliteiten gebruik maken, ontbijt,lunch en dinner included. Toen we met de ferry aankwamen werden onze backpacks meegenomen en konden wij beginnen aan onze 1ste tour. Drie dagen lang hadden we buschauffeur Katie, echt een leuke vrouw :)..we hadden een soort vrachtwagen/bus waarmee we het eiland gingen verkennen. Jamie en ik hadden onze gordel in het begin niet om haha nou we zaten bijna tegen het plafond aan..rijden over het zand is echt zooo grappig! De eerste stop was Mckenzie Lake, hier hebben we even gezwommen en in de zon gelegen. Daarna hadden we in lunch in een afgesloten picknick area, op Fraser lopen namelijk wilde dingo's, dit zijn een soort honden.
In Pile Valley hebben we een korte wandeling gemaakt door het regenwoud en langs de Wangoolba Creek. Na de wandeling zijn we verder gereden naar Central Station waar de locals vroeger woonden. Hier staan ook nog de huisjes midden in het bos :). Toen we terugkwamen in het resort zijn we naar het strand gegaan om naar de sunset te kijken, heerlijk met een drankje erbij.
Dag 2 begon al lekker vroeg en we stopte gelijk bij de Stonetool Sandblow. Dit is een mega zandvlakte tussen de bossen in.
Vervolgens kwamen we op het Seventy Five Mile Beach aan, dit is het enige strand waar ze met bussen en jeeps op rijden haha.. Je kunt hier ook niet echt zwemmen omdat er kwallen, roggen en haaien zitten. Op dit enorme lange strand is wel het een en ander te zien. We zijn gestopt bij het Maheno Shipwreck, The Pinnacles oftewel coloured sands, Indian Head lookout point, Champagne Pools en uiteindelijk bij Eli Creek. Op dag 3 zijn we als eerste naar Lake Birrabaen gegaan om te gaan zwemmen en paddle boarden :) moeilijker dan het lijkt, al helemaal met opblaasbare boards. Later op de dag hadden we nog een walk gepland waarbij je uitkomt bij een enorme sandblow en Lake Wabby. De walk is best vermoeiend omdat je op zand loopt en het zo warm is, maar zeker de moeite waard. Als je op een sand dune staat kijk je zo neer op het meer, de dune afrennen en zo het water inspringen :D heerlijk!
Helaas was dit het laatste onderdeel van Fraser Island :( en werden we afgezet op de ferry om naar Rainbow Beach te gaan.

* Rainbow Beach *
De dag was natuurlijk al half om omdat we van Fraser afkwamen. Het was dus ook alleen de bedoeling om hier voor 1 nacht te blijven en dan door te gaan naar Noosa.

* Noosa *
In Noosa hebben we lekker langs het strand gelopen, geshopt en naar de zonsondergang gaan kijken.

* Brisbane *
De eerste dag zijn we al meteen gaan shoppen :) heerlijke stad! De 2de dag zijn we naar het Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Dit is worlds first en biggets koala sanctuary. Natuurlijk hebben we een koala geknuffeld, echt zo lief! Ook was er een open gebied met kangoeroes, deze kon je ook voeren. Later op de dag zijn we nog door Brisbane gelopen, wat souvenirs gekocht en cocktails gedronken. Helaas moesten we vroeg in de ochtend weer vertrekken om richting Byron Bay te gaan.

* Byron Bay *
Ons hostel lag precies tegenover het strand, dus daar hebben we meteen gebruik van gemaakt :) In de avond zijn we op stap gegaan en hadden we bedacht dat we wel graag de zonsopgang wilden zien :)... In Byron Bay kun je een mooie wandeling maken naar de vuurtoren en dan ben je ook op het meest zuidelijke punt van de east coast. Wij zijn dus rond 4 uur in de ochtend naar boven gelopen en zitten wachten op de zonsopgang. We waren helemaal gesloopt maar het was het helemaal waard :) heel mooi om te zien! Vervolgens zijn we even 3 uurtjes gaan slapen om daarna te gaan surfen...erg actief in nog geen 12 uur tijd haha.
De volgende dag zouden we pas om 9 uur s'avonds de bus hebben dus hadden we besloten om een tripje naar Nimbin te doen, een relax stadje waar in de jaren 70 het Aquarious Festival werd geïntroduceerd..sfeertje is dan ook zo gebleven haha.

* Sydney *
Na een niet zo'n comfortabele nacht in de bus kwamen we aan in Sydney! We konden pas om 2 uur inchecken dus zijn we het centrum eens gaan verkennen en onze kerstcadeaus voor elkaar gekocht :-)
In de avond was er een gratis BBQ in het hostel..Als iets gratis is sta je uiteraard ook echt heel lang te wachten!
De volgende dag zijn we naar het Sydney Opera House en de Harbour Bridge gelopen. Ook wilden we even kijken waar we naartoe konden gaan om het vuurwerk met Nieuwjaar te zien. Er zijn 2 parken waar het gratis is maar mag je geen eten en drinken meenemen, dus erg duur ook. Daarbij moet je echt om 9 uur s'ochtends in de rij gaan staan om binnen te komen. Omdat we geen stress willen en een goed uitzicht willen hebben op de Harbour Bridge en het Opera House hebben we een cruise geboekt. Deze boottocht duurt 6 uur en al het eten en drinken is inclusief en onbeperkt. Zo hebben we het beste zicht op het water, recht voor het vuurwerk! In de avond zijn we naar Darling Harbour gelopen om naar het Kerstavond vuurwerk te gaan kijken. Echt zo mooi, kun je nagaan hoe mooi het vuurwerk met Nieuwjaar is.
Op 1ste kerstdag was het helaas de hele dag aan het regenen. Maar we hebben wel een kerstlunch gehad in het hostel en gewoon wat gedronken..
Dezelfde dag kreeg Jamie helaas slecht nieuws van thuis dus is ze op 2de kerstdag al om 06:00 uur vertrokken. Op dat moment wist ik niet zo goed wat ik alleen zou moeten doen, gelukkig was het weer heel goed dus ben ik naar Bondi Beach gegaan en daar een mooie wandeling gemaakt naar Coogee Beach. Dit was een kust wandeling van 6 km :D..heel mooi.
De volgende dag ben ik samen met een vriend naar het SeaLife aquarium geweest en daarna lekker in de zon gezeten bij de Sydney Harbour Bridge :) ..In de avond hebben we de trein gepakt naar New Town en zijn we naar de bioscoop geweest. Dat had ik best gemist, lekker met popcorn een leuke film kijken, aangezien ik echt mijn laptop had moeten meenemen..maar goed dat is voor een volgende reis :P.
Omdat er zoveel te zien is in Sydney heb ik mijn dagen redelijk vol gepland. Op zaterdag 28 dec heb ik de ferry gepakt naar Manly. Het uitzicht vanuit de ferry is ook al heel mooi maar op Manly zelf kun je ook een wandeling maken. Van Manly Cove naar de Spit Bridge, 9 km, en uiteraard als ik aan iets begin wil ik het ook afmaken. Maar het voelde heel goed! De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt door Hyde Park en de Royal Botannical Gardens en ben ik daarna naar Coogee Beach gegaan samen met Engelse meisjes die ik in Fraser heb leren kennen. Elke zondag is er Sunday Sessions bij het Coogee Bay Hotel, een relaxte sfeer en gezelligheid :). Daar ben ik eigenlijk de hele middag en avond geweest en kon helaas niet te laat blijven omdat ik de volgende dag de Blue Mountains op de planning had staan. Voor de Blue Mountains kun je een tour boeken maar het is ook makkelijk zelf te doen. Dus ik ben samen met een vriend met de trein en de bus gegaan. Onze eerste plek was de Wentworth Falls. Om bij de falls te komen moesten we eerst een uurtje lopen. De 2de plek was in Katoomba, de Three Sisters, wat heel veel leek op de Rondawels in Zuid-Afrika. Vervolgens zijn we naar Blackheath gegaan om naar Evans Lookout te gaan. Helaas reden er geen bussen dus hebben we een taxi gepakt haha was anders 4 km lopen en ik kon dat echt niet meer aan :P.
Om 20:00 uur waren we weer terug bij Sydney Central, even gedoucht enzo en toen ben ik iets gaan drinken met een Nederlandse jongen die ik heb leren kennen in het hostel. De volgende dag was het de laatste dag van 2013...nou wat doe je op zo'n dag? Op Bondi Beach liggen natuurlijk :P haha. Om half 6 werd ik opgehaald door 2 vrienden van me die ook op de boot gingen dus zijn we samen naar Darling Harbour gelopen en zijn we aan boord gegaan van de Lady Rose :D. We kregen lekker eten op de boot en champagne natuurlijk..Om 21:00 uur was er vuurwerk voor de kindjes, om 22:30 uur nog een keer en om 00:00 uur het grote vuurwerk. Omdat we op de boot waren hadden we echt super zicht op het vuurwerk en was de ervaring echt geweldig! Zeker een nieuwjaar om nooit te vergeten :D! De eerste dag van 2014 ben ik ook lekker op het strand gaan liggen en heb ik wat drankjes gedaan met vriendinnen van me..De tijd vliegt echt voorbij :( Mijn laatste avond had ik afgesproken met een paar Kiwi's van Nieuw Zeeland :D echt een super leuke avond! Een paar uur later zat ik met een 'kleine' hangover op het vliegveld te wachten op de vlucht naar Melbourne, mijn laatste bestemming! :(

* Melbourne *
Mijn vlucht ging goed en gelukkig geen vertraging :)..ik kwam aan en het was gelukkig zonnig. Mijn plan was namelijk om deze laatste dagen te zonnen, aangezien ik daar de laatste tijd geen tijd voor had of het weer slecht was. Nou..de eerste dag was bijna voorbij dus heb ik gewoon wat gelopen langs de Yarra River en Federation Square. De volgende dag werd ik wakker en het was echt 14 graden buiten en geen zon :( ...Verdorie! Maar goed er is genoeg te zien in de stad dus ben ik de City Walk begonnen bij de Queen Victoria Market, op deze markt kun je echt al het voedsel vinden wat je maar wilt. Toen ben ik doorgelopen langs de State Library of Victoria naar de Carlton Gardens. In deze Gardens ligt het Melbourne Museum waar ze op dit moment 50 jaar 007 - James Bond tentoonstellen met de auto's uit de films etc. Vervolgens ben ik langs het Parlement gelopen richting de Treasury Gardens en de Fitzroy Gardens. Op Federation Square ben ik naar het ACMI (Australian Centre for the Moving Image) gegaan, dit is gratis en je krijgt echt wel je tijd om :D..Het heeft namelijk alles te maken met Muziek, Films, Digitale fotografie, Games etc. Hier heb ik ook 'even' Mario op de Nintendo gespeeld haha :D.. echt goed en leuk vermaak!
Nou ik moest toch weer door met mijn City Walk dus ben ik richting het Arts Centre Melbourne gelopen om zo de Royal Botanic Gardens in te gaan. Verder in het park staat de Shrine of Remembrance, een mooi monument waarvan je ook een mooi uitzicht hebt op de stad. Nu had ik al een aantal parken/gardens gezien maar toch zijn ze allemaal anders haha heel stom..
Om mijn City Walk af te sluiten ben ik nog langs de Yarra River gelopen naar het hoogste gebouw van Melbourne, Eureka Skydeck 88. Hier kun je binnen 40 seconden naar de 88 etage gaan om het prachtige 360 graden uitzicht te bewonderen. In de avond ben ik nog op stap gegaan met mijn Engelse vriendinnen en zijn er nog 2 Nederlanders die ik in Sydney in de trein had ontmoet meegekomen naar zeer gezellige barretjes :D Veel locals en de prijzen niet al te toeristisch ;) nice! Tot in de vroege uurtjes hebben we ons vermaakt in het relaxte Melbourne. De volgende dag hoopte ik echt op zon en ja hoor..de zon scheen! Dus ben ik met nog andere Nederlanders naar de St Kilda Esplanade geweest, een gezellig marktje met uitzicht op het strand en de zee. Toen we eindelijk op het strand wilde gaan liggen begon het al hard te waaien en de wolken waren in aantocht..We hebben even zon gehad maar daarna begon het ook keihard te regenen, echt wisselvallig weer! In de avond ben ik nog een keer naar de Eureka Skydeck 88 geweest met mijn Engelse vriendinnen en een Engelse jongen om het uitzicht te aanschouwen :)..Ook heb ik even met een vriendin van thuis proberen te Skype om het uitzicht te delen haha.
Na een kort drankje ben ik gaan slapen omdat ik de volgende ochtend naar de Great Ocean Road zou gaan. Samen met 2 Nederlandse vrienden werden we om 07:00 uur opgehaald om aan de lange rit langs de Great Ocean Road te beginnen. Het was echt super koud! Niet leuk om mijn laatste dag in de kou door te brengen, maar goed..ik ben denk ik wel voorbereid voor de kou in Nederland haha. Het was echt heel mooi en we hebben zelfs wilde koala's gezien in een rainforest, echt heel veel koala's! En een mama met haar babytje op de rug, echt het schattigste ever! Om 19:30 uur kwamen we weer terug in Melbourne en ben ik met mn Engelse en Nederlandse vrienden gaan uiteten bij de Irish Pub omdat het mijn laatste avond was. Zo gezellig altijd bij een Irish Pub met live muziek en lekker sfeertje.
Toen was het tijd om afscheid te nemen! Dat vind ik echt verschrikkelijk :( maar goed ik ben in de ochtend nog even gaan ontbijten met een Nederlands meisje die ik helaas te laat heb leren kennen en heel toevallig kwam ik een oud klasgenootje tegen :D ..eenmaal op het vliegveld, wachten, vliegen, nog meer wachten, vliegen en dan eindelijk aankomen in Amsterdam! Haha na 5 min dacht ik alweer, ik wil weer terug! Wie weet... ;)

  • 11 Januari 2014 - 23:27

    Opa En Oma Houben:

    We hebben je verslag gelezen.
    Wat een belevenis wat je allemaal gezien hebt schitterend!!!
    En vooral Kerstmis en Nieuwjaar in Australië gevierd hebben,wie kan je dit na vertellen.
    En dan weer gezond en wel naar Nederland terug.

    Groetjes Opa en Oma Houben XXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 20494

Voorgaande reizen:

27 December 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

08 November 2013 - 08 Januari 2014

Trip Down Under!

28 Augustus 2011 - 03 Februari 2012

Stage Pretoria

Landen bezocht: