Australia Part I - Reisverslag uit Cairns, Australië van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu Australia Part I - Reisverslag uit Cairns, Australië van Angelique Micheels - WaarBenJij.nu

Australia Part I

Blijf op de hoogte en volg Angelique

09 Januari 2014 | Australië, Cairns

* Cairns *
Onze vlucht van Nieuw Zeeland naar Australië ging goed :). Toen we aankwamen hebben we gelijk een Australische simkaart gekocht zodat we beter te bereiken zijn en omdat het veel goedkoper is. De shuttle van Nomads kwam ons bij het vliegveld ophalen en konden we ons gaan settelen in onze eerste plaats in Australië - Cairns. Ons hostel lag een stukje van het centrum af maar dat was niet erg. Er reed namelijk elk uur een shuttle busje die je naar het centrum bracht of naar de reef terminal. De eerste dag hebben we eigenlijk alleen maar wat rondgelopen en boodschappen gedaan. De volgende dag hadden we een sailing/divetour geboekt met Passions of Paradise. Bij deze tour kun je duiken en snorkelen in Michaelmas Cay. Helaas was het erg bewolkt en was de zee echt wild. Iedereen was ziek op de boot en bij het duiken zag je het koraal niet zo mooi als je zou verwachten bij het Great Barrier Reef. Voor het snorkelen waren de golven ook echt te hoog, ik verzoop bijna haha.
S'avonds zijn we met Nomads een kroegentocht gaan doen waarbij we ook wel gezellige mensen hebben leren kennen. Rond een uur of 3 gingen we eens langzaam slapen en de wekker zou om 6 uur weer gaan :(. We hadden de Atherton Tablelands op de planning staan. Jamie had ietsjes teveel gedronken dus ben ik alleen de tour gaan doen :) haha..
Het Wooroonooran National Park is een groot gedeelte van de Tablelands. Eerst stopte we bij de Josephine Falls waar we foto's konden maken en konden zwemmen. Vervolgens zijn we naar de Millaa Millaa Falls gegaan waar de zanger Peter André het liedje Mysterious Girl heeft opgenomen :). In het dorpje van Millaa Millaa hebben we geluncht en zijn we doorgereden naar een uitkijkpunt over de Tablelands. Door naar The Crater een oude vulkaan en de Dinner Falls waar we weer lekker konden zwemmen. Als laatste hebben we de zon zien ondergaan bij Lake Eacham onder het genot van een drankje en TimTam, een verrukkelijk koekje uit Australië.
De 4de dag hebben we lekker een relax dagje gehad bij de Lagoon van Cairns. Omdat we toch wel teleurgesteld waren over onze duik 2 dagen terug, hadden we besloten om nog een keer te gaan. De laatste dag in Cairns zijn we met Silverswift gaan duiken bij het Flynn, Milln en Pellowe Reef.

* Townsville *
Vroeg in de ochtend hebben we de Greyhound bus naar Townsville gepakt. Townsville is een gewoon stadje waar je langs het strand kan lopen en een mooi uitzicht hebt op Magnetic Island. Hier hebben we 1 nacht geslapen en zijn we in de ochtend met de ferry naar Magnetic Island gevaren.

* Magnetic Island *
Met de ferry is het maar 20 minuutjes varen naar het eiland. Daar aangekomen hebben we een bus gepakt naar het Base Hostel, die echt op een prachtige locatie ligt. Met een cocktailtje erbij hebben we genoten van de zon en het uitzicht. S'avonds was er nog leuke muziek en hebben we gezellig geklets met een nederlands meisje dat we hebben leren kennen. De volgende ochtend moesten we het eiland weer verlaten om richting Airlie Beach te gaan. Voordat we vertrokken hebben we nog heerlijk even gezwommen en in de zon gelegen om 07:15 uur, de eerste in het zwembad haha..

* Airlie Beach ~ Whitsundays Island *
Rond de middag kwamen we aan in het gezellige Airlie Beach. De buschauffeur had ons afgezet bij een busstop ongeveer 10 min lopen van het centrum. Echt verschrikkelijk in die hitte! Hier in Australië moet je dus echt lopen en slepen met je backpack. In Nieuw-Zeeland werd je voor de deur afgezet :P haha
Maar goed we hebben na het slepen wel weer lekker kunnen relaxen aan de lagoon :) zo slecht hebben we het dan ook weer niet. Er zijn hier wel stranden maar ze raden het af om te zwemmen in het Great Barrier Reef vanwege de stingers. Alleen met een wetsuit kun je gaan duiken en snorkelen. In de avond zijn we nog een lekker hapje gaan eten en daarna onze tas gaan pakken voor Whitsundays Island.
Om 08:00 uur vertrok de zeilboot vanuit Abell Point Marina naar Whitsundays Island. Na een aantal uurtjes varen kwamen we aan bij Tongue Bay waar je echt een prachtig uitkijkpunt hebt op Whitehaven Beach. Uiteraard hadden we ook wat vrije tijd om op dit mooie strand te zonnen. Uiteindelijk hebben we de boot stilgelegd bij Baird Point, Hook Island om daar te overnachten. Slapen in de kleine hokjes op de boot is ook echt een challenge haha..Om 5 uur s'ochtends ben ik met een aantal andere opgestaan om de zonsopgang te zien, helaas was er niet veel te zien :(. Na het ontbijt zijn we verder gaan varen naar Blue Pearl Bay, Hayman Island om te gaan snorkelen. In het Great Barrier Reef kun je niet zonder wetsuit zwemmen omdat er superveel stingrays en gellyfish zijn. Het snorkelen was echt heel mooi. De vissen zwemmen echt recht voor je neus, ze zwemmen niet weg van je, echt heel leuk! Vervolgens zijn we naar Langford Sand Spit gevaren om daar even te zonnen en snorkelen. Helaas hebben we geen turtle gezien :(..
De 2de dag bij de Whitsundays was echt zo warm, geen wind, dat ik op een begeven moment naar onder ben gegaan en op de bank ben gaan liggen. Even genoeg zon gehad haha. Om 4 uur kwamen we weer aan in de marina en hadden we in de avond een gezellige afterparty met de Siska boot.
De volgende dag hadden we de nachtbus pas om 23:45 uur dus hebben we lekker bij de lagoon gelegen en rustig door het gezellige Airlie Beach gelopen.

* Agnes Water / Town of 1770 *
In de ochtend kwamen we aan in Agnes Water en helaas was het aan het regenen :( ...Dit stadje is heel klein en er is niet veel te zien, dus het is jammer dat we niet op het strand konden liggen. We zijn wel even naar een uitkijkpunt gelopen en een korte route gelopen die uiteindelijk uitkwam bij een paar barretjes. De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan.

* Hervey Bay *
In de middag kwamen we aan in Hervey Bay en sliepen we in Colonial Village YHA. Dit lijkt een beetje op een vakantiepark/camping, best wel gezellig. We zijn even naar het strand geweest en daarna lekker gerelaxed. We hadden hier maar 1 nacht omdat we vanuit hier werden opgehaald om naar Fraser Island te gaan.